Warszawa. Chopins butik. Anmeldelse

Vi fandt nemt Chopins butik lige i centrum af byen, hvor vi gik langs Krakow-forstaden .. Eller rettere, vi ledte ikke engang efter den, vi faldt bare over den.

Desværre virkede det ikke... Men vi forstod det ikke med det samme, og vi forsøgte uden held gentagne gange at trykke på knappen ...
Men det er okay, for det vigtigste er at tage en selfie til tiden et kendt og populært sted))). Her står der: "Tag en selfie med Fryderyk Chopin her".

Og her er vi)).

Efter mange timers gåtur rundt i byen, hvile på bænken viste sig at være meget nyttig)).

En anden Chopin-butik var placeret i nærheden, i parken Saxon Garden. Vi kom til parken om aftenen og slog os ned på en bænk ved siden af ​​en vogn, der solgte drikkevarer. Det viste sig, at det er vores landsmænd, unge fyre. De var så trætte af hamrenden i Chopins butik hele dagen, som hvert minut blev tændt af adskillige turister, at de ikke kunne holde sig tilbage, og uden tøven udtrykte højt absolut alt, hvad de tænker om butikken og turister ... Det er sjovt))

Der er flere sådanne musikbutikker installeret i byen, alle er nødvendigvis forbundet med arbejdet i største komponist, og med historien om det sted, hvor de er installeret, henholdsvis, og melodierne, der lyder fra dem, vil også være anderledes. På sådanne bænke, hvis du er opmærksom, er der et kort over installationen, og du kan gradvist flytte fra den ene til den anden og gå rundt i byen. Derudover indeholder selve butikken korte oplysninger, der forklarer præcis, hvilke begivenheder den er dedikeret til.

For eksempel, på denne musikbutik, der er installeret i nærheden af ​​Church of the Visit Cards, er der skrevet, at denne Rokokokirken var et sted for tilbedelse, som hver søndag blev overværet af eleverne fra det militære lyceum, hvor Fryderyk Chopin var elev. Som orgelekspert akkompagnerede han nonnernes sange under gudstjenesterne. Da denne kirke overlevede krigen stort set uskadt, siges det, at dens orgel stadig har beholdt flere af de originale trompeter, som Fryderyk Chopin engang spillede.

Der er også en QR-kode på bænken, hvormed du kan downloade en lydguidehistorie og et stykke musik til din smartphone. Chopins bænke i Warsaw er et meget originalt og interessant historisk monument, jeg anbefaler.

Warsaw: Day trips

Warsaw: Sightseeing tours