Warschau. Chopins winkel. Beoordeling

We vonden de winkel van Chopin gemakkelijk in het centrum van de stad, wandelend langs de buitenwijk van Krakau. Of beter gezegd, we hebben er niet eens naar gezocht, we kwamen hem gewoon tegen.

Helaas werkte het niet .. . Maar we begrepen dit niet meteen, we probeerden herhaaldelijk tevergeefs op de knop te drukken ...
Maar het is oké, want het belangrijkste is om op tijd een selfie te maken op een bekende en populaire plek))). Hier staat geschreven: “Maak hier een selfie met Fryderyk Chopin”.

En hier zijn we)).< br>
Na vele uren door de stad te hebben gelopen, bleek uitrusten op de bank erg handig)).

Een andere Chopin-winkel bevond zich in de buurt, in het Saxon Garden-park. We kwamen 's avonds naar het park en gingen op een bankje zitten naast een karretje met drankjes.. Het bleek dat dit onze landgenoten zijn, jonge jongens. Ze waren de hele dag zo moe van het gestamp van Chopin's winkel, die elke minuut door talloze toeristen werd aangezet dat ze zich niet konden bedwingen, en zonder enige aarzeling hardop alles uitten wat ze denken over de winkel en toeristen ... Het is grappig))

Er zijn verschillende van dergelijke muziekwinkels in de stad, ze zijn allemaal noodzakelijkerwijs geassocieerd met het werk van de grootste componist, en met de geschiedenis van de plaats waar ze respectievelijk zijn geïnstalleerd, en de melodieën die eruit klinken zullen ook anders zijn. Op dergelijke banken, als je goed oplet, is er een kaart van de installatie en kun je geleidelijk van de ene naar de andere gaan terwijl je door de stad loopt. Bovendien bevat de winkel zelf korte informatie waarin precies wordt uitgelegd aan welke evenementen het is gewijd.

Bijvoorbeeld in deze muziekwinkel: geïnstalleerd in de buurt van de kerk van de visitekaartjes, staat geschreven dat deze rococo-kerk een plaats van aanbidding was, die elke zondag werd bijgewoond door de studenten van het militaire lyceum, waar Fryderyk Chopin een student was. Als orgelexpert begeleidde hij de gezangen van de nonnen tijdens de diensten. Aangezien deze kerk de oorlog vrijwel ongedeerd heeft overleefd, zou het orgel nog een aantal van de originele trompetten bevatten die Fryderyk Chopin ooit bespeelde.

Er is ook een QR-code op de bank, waarmee u een audiogids kunt downloaden verhaal en een muziekje naar je smartphone. De banken van Chopin in Warschau zijn een zeer origineel en interessant historisch monument, raad ik aan.

Warschau: dagtochten

Warschau: sightseeingtours